Надеждите на Yahoo! да отблъсне кампанията за придобиване на Microsoft, като се възползва от интереса, проявен от News Corp, няма да се оправдаят, пише Financial Times. Собственикът на News Corp Рупърт Мърдок заяви, че не смята да влиза в битка с по-силен във финансово отношение съперник, какъвто е Microsoft.
Като алтернатива на оценената на 40 млрд. долара оферта на Microsoft, Yahoo! разчиташе на партньорство с News Corp, според което последната щеше да интегрира социалната си мрежа MySpace и други интернет продукти, в Yahoo!, срещу което щеше да получи миноритарен дял от интернет компанията.
За анализаторите и инвеститорите обаче подобна сделка беше съмнителна предвид факта, че News Corp не би могла да предложи цена, конкурентна на тази на Microsoft.
След като преди месец Мърдок категорично отрече възможността за сключване на сделка с Yahoo!, сега стигна дори по-далеч, като се изказа положително за Google, която управлява рекламите в мрежата за търсене на MySpace. „Радваме се, че сме партньори с Google. Те продават нашата реклама и ни плащат добре за това“, коментира той.
Отказът на News Corp да се състезава за Yahoo! изправя интернет компанията пред друга възможна алтернатива – Time Warner, която предложи на Yahoo! сливане със своето подразделение AOL. Въпреки сериозните преговори инвеститорите остават скептични и за тази сделка.
Очакваше се Microsoft да премине директно към враждебно изкупуване, ако не успее да се споразумее с Yahoo! до края на седмицата. Тогава е крайният срок, в който Microsoft трябва да представи новия директорски състав, за да стартира кампания за печелене на гласове сред акционерите на Yahoo! (т. нар. proxy fight) на нейното годишно събрание на акционерите.