Посещенията на сайтовете от т. нар. ново поколение интернет, или Web 2.0, при които потребителите споделят собствено съдържание като текст, снимки, или видео, са отбелязали ръст от 668% за две години. Това сочи проучване на американската компания Hitwise, която изследва нагласите на интернет потребителите.
„Web 2.0 и сайтовете, които предполагат участието и на потребителите, наистина набират скорост“, коментира анализаторът от Hitwise Бил Тансър пред близо 3 хил. интернет предприемачи, ИТ специалисти и финансисти на изложение, посветено на Web 2.0 в Сан Франциско тази седмица.
Посещенията на такива сайтове представляват 12 на сто от всички посещения в интернет в сравнение с 2 на сто преди две години. Делът на посещенията на Web 2.0 сайтове за споделяне на снимки пък представлява 56 на сто от всички посещения на сайтове за фотография, като сайтът Photobucket има 41 на сто дял от този сегмент, сочи проучването.
Въпреки това прякото участие на потребителите в съдържанието на тези сайтове е все още ограничено и значително по-малко от предполаганото, казват от Hitwise.
Едва 0,16 на сто от посещенията на YouTube са от потребители, които качват видео. По същия начин само 0,2 на сто от посетителите на сайта за съхранение и споделяне на снимки Flickr всъщност качват съдържание.
По-голямата част от посетителите са всъщност “онлайн кибици”, които само гледат, без да допринасят за съдържанието, казва Тансър.
Единственото изключение е електронната енциклопедия Wikipedia, където 4,6% от всички посещения са всъщност от потребители, които редактират статии в нея.
Терминът Web 2.0 бе популяризиран от компанията за интернет маркетинг, проучвания и решения Tim O"Reilly Media и се отнася до днешното поколение сайтове, които целят да превърнат потребителите в автори на съдържание, като им предоставят възможност да пишат, да пращат постове, да коментират и да качват свои документи, снимки, видео и др.
Наред с Wikipedia популярни в този сегмент са сайтовете за социални контакти като MySpace и Facebook, сайтове за хостинг на снимки като Photobucket, както и техните български еквиваленти Zip.bg и Snimka.bg.
Investor.bg free - float класация
Анкета на Investor.bg - Кой сегмент от п...