Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2008 15:38 - Технологични фирми търсят диалог с потребителите чрез социалните медии
Автор: ibg Категория: Технологии   
Прочетен: 1673 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Световните технологични компании реорганизират изцяло традиционния рекламен модел, като се впускат в доскоро хаотичния ареал на социалните интернет медии, за да промотират продуктите си, пише Ройтерс.

Компании като Dell и NetApp Inc все по-често се обръщат към външни блогове, иновативни модели за разпространение на кратки видеоклипове (т. нар. viral video) и сайтове като Facebook, Twitter, FriendFeed и Digg, за да се възползват от милионите потребители на тези продукти и в крайна сметка да достигнат до своите клиенти.

Такива социални медии притежават силата на рекламата „от уста на уста“ и могат да бъдат мощни маркетингови средства, пише изданието. Ако не друго, те изискват по-голямо ниво на ангажираност от страна на потребителите в сравнение с традиционните реклами.

„Това е на 180 градуса противоположно на обичайната реклама“, казва Дебра Уилямсън, анализатор от eMarketer. „Да разговаряш с тях (потребителите) е съвсем ново умение.“

За технологичните компании с големи бюджети за маркетинг, обръщането към социалните медии е признание, че телевизията и печатните медии не са непременно най-ефективните начини за достигане до купувачите, особено по-младите от тях.

Наред с това, предвид надвисналата рецесия, корпоративните бюджети масово се съкращават. По прогноза на UBS, разходите за реклама в глобален план ще се понижат с 3,9% през 2009 г. В този контекст социалните медии може да се окажат ефективен и нискобюджетен начин, за да се продава на потребителите.

Тази стратегия обаче крие и някои рискове. Докато всяка компания иска да постигне публичност, вълната от реакции в интернет пространството може да се окаже брутална.

По мнението на Брайън Кийлър, вицепрезидент на консултантската компания Vshift, ключът към социалните медии е надеждността и включването на потребителите в самото маркетиране на компанията. Ако аудиторията бъде объркана обаче, това може да доведе до много неприятности.

„С онлайн медиите нещата... може да излязат извън контрол“, казва той.

Dell има специализиран екип от около 40 души, които комуникират с потребителите чрез блогове, форуми и различни сайтове. Компанията започна своята онлайн офанзива миналата година, в опит да подобри своя обществен имидж, пише Ройтерс.

„През последните години бе осъзнат фактът, че клиентите говорят за теб в интернет и ти имаш избор да се присъединиш към този разговор“, казват от компанията.

От Dell обясняват, че са използвали различни сайтове, за да продадат компютри на стойност 500 хил. долара, както и за идеи за подобрения в някои от своите лаптопи.

NetApp, която произвежда оборудване за съхранение на данни за корпоративни клиенти, е малко по-ограничена в ползването на интернет. Въпреки това компанията казва, че за пръв път е заделила 20% от своя бюджет за връзки с обществеността за социалните медии.

Една от най-ефективните стратегии за реклама чрез социалните мрежи е просто да се даде нов продукт на избрани блогъри, за да го тестват, казва авторът и блогърът Дейв Тейлър. Лошите отзиви може да са болезнени, но подкрепата на някои от известните имена в блог пространството може да има мощен маркетинг ефект, казва той.

По същия начин производителят на твърди дискове Seagate Technology преди време спонсорира известния блогър Робърт Скобъл, който да пише за продуктите на компанията и да участва в някои промоции, пише Ройтерс.

Сега Seagate използва още повече и по-разнообразни сайтове, за да промотира своите продукти.

Въпреки че някои компании може да се опасяват, че по този начин контролът над тяхното послание се размива, от друга страна за тях, може би, нямат друг избор.

„Традиционно, компаниите наистина поставят фокус върху контрола на информацията, която разпространяват... и фактът е, че това умира, защото достъпът и комуникацията се подобриха и увеличиха драматично“, добавя Тейлър.




Тагове:   диалог,   медии,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ibg
Категория: Бизнес
Прочетен: 1991985
Постинги: 285
Коментари: 380
Гласове: 858
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031