Microsoft смята да предприеме мащабни инвестиции в областта на интернет търсенето с цел да увеличи конкурентоспособността си спрямо Google, дори и да не успее да придобие Yahoo!, казва основателят на Microsoft Бил Гейтс, цитиран от Ройтерс.
Гейтс, който определя офертата на Microsoft към Yahoo! като „много справедлива“, коментира, че Google е единствената компания с толкова сериозни позиции на сегмента на онлайн търсене. Microsoft се нуждае от по-голям дял от пазара, за да може да създаде по-конкурентен и печеливш онлайн бизнес.
„Можем да си позволим да осъществим мащабни инвестиции в технологии и маркетинг там, където е необходимо. Това ние ще го реализираме със или без Yahoo!“, споделя Гейтс в интервю за Ройтерс.
„В същото време съзнаваме, че ще постигнем това по-бързо заедно с технологиите и инженерите на Yahoo!“, казва Гейтс, който е и най-големият акционер на Microsoft.
В началото на февруари софтуерният гигант отправи оферта за закупуване на Yahoo! на стойност почти 42 млрд. долара (в брой и в акции на Microsoft), или 31 долара на акция. Предложението, което представляваше премия от над 60% спрямо тогавашната цена на акциите на Yahoo!, впоследствие беше отхвърлено под предлог, че „значително подценява“ компанията.
От Microsoft все още няма отговор какво смятат да предприемат като следваща стъпка, а анализаторите очакват компанията да увеличи офертата си до 35 долара на акция, за да постигне сделката.
„В целия процес няма нищо ново. Изпратихме нашето писмо и потвърдихме, че считаме офертата за много справедлива“, казва Гейтс, който все още е лицето на Microsoft, въпреки че смята постепенно да се оттегли от управлението на компанията, за да се концентрира върху благотворителната си дейност.
Книжата на Microsoft се понижиха с 13 на сто след офертата към Yahoo, което намали цената на предложението до 29 долара. Цената на акциите на Yahoo затвори на 29,66 долара на Nasdaq в петък, което се определя като индикация за очакването на инвеститорите Microsoft да увеличи офертата си.
Microsoft и Yahoo се обединиха срещу Goo...
Yahoo! и Microsoft се обединяват срещу G...