Прочетен: 2322 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 12.02.2009 15:19
Кризата в онлайн рекламата е преодоляна поне за компании лидери, сочи анализ на TechCrunch. За четвъртото тримесечие на 2008 г. рекламните приходи на четирите основни играча в този сектор - Google, Yahoo, Microsoft и AOL, нараснаха значително в сравнение с тези за предходните три тримесечия.
Общо приходите от реклама на четирите водещи компании възлизат на 8,47 млрд. долара за четвъртото тримесечие на миналата година, което е 3% повишение спрямо третото тримесечие на 2008 г. и 8,2 на сто ръст на годишна база.
Докато за четвъртото тримесечие на 2007 г. печалбите на четирите водещи компании бяха нараснали с 12,7 на сто, за третото тримесечие на 2008 г. този ръст беше едва 0,6%.
През четвъртото тримесечие на миналата година Google продължи да доминира на пазара на онлайн рекламата с пазарен дял от 65% и заработени 5,5 млрд. долара от реклама. През третото тримесечие на 2008 г. делът на компанията беше 65,3%, докато в края на 2007 г. Google беше с 61%. Yahoo е с приходи от онлайн реклама в размер на 1,59 млрд. долара за четвъртото тримесечие на 2008 г., а пазарният дял на компанията възлиза на 19,1% и бележи слаб ръст в сравнение с предходното тримесечие Microsoft е заработила 866 млн. долара от онлайн реклама и през разглежданото тримесечие е с дял от 10,2 на сто, което е повече в сравнение с 9,4% за третото тримесечие на 2008 г. AOL пък е изкарала 544 млн. лв. от реклама и е с пазарен дял 6%, което е с 0,2 процентни пункта по-малко от дела на компанията за третото тримесечие на миналата година.
Подновяването на растежа свидетелства за това, че рекламата при търсене, която се осланя на търсени от потребителя думи, се развива много по-добре от медийната, където спадът продължава. Според TechCrunch е рано да се прогнозира дали общите темпове на растеж на четирите основни играча на пазара на онлайн рекламата ще останат на ниски нива за в бъдеще или ръстът в обемите на рекламата при търсене ще ги изстреля към по-високи нива.