Средната гледаемост на телевизия за последните три години в България е относително стабилна, ако се имат предвид зрителите над 4-годишна възраст. Най-привлекателната част от населението обаче – хората на възраст между 18 и 49 години – гледат все по-малко телевизия и през последните три години за тази група от зрителите гледаемостта в часове намалява. Това коментира за Investor.bg Златина Кушкиева, мениджър Управленско консултиране в „Делойт България“.
По думите й най-младите зрители активно преминават към други медии като интернет и специализирани списания.
„В периоди на затруднения хората предпочитат да остават по-дълго време вкъщи, което обикновено увеличава гледаемостта на телевизия. Очакваме, че средната гледаемост за България ще се увеличи, каквото е и очакването за Централна Европа”, коментира Кушкиева.
„Очакваме, че големите телевизионни канали ще използват тази възможност да се разграничат още по-ясно от конкурентите си чрез инвестиции в програмно съдържание, нови договори и подобряване на инфраструктурата си.”
Дигиталните медии може да засилят гледаемостта допълнително. Професионално създаденото съдържание може сега взема надмощие над съдържанието, генерирано от потребителите, както при онлайн медиите, така и при радио- и телевизионните предавания.
Според анализ на Делойт обаче положителен ефект ще има, ако телевизиите решат да отменят някои от ограниченията върху скритата реклама. Рекламното въздействие на телевизията трябва да бъде достоверно измерено чрез проследяване на рекламите, които провокират онлайн покупки, смятат експертите.