Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.12.2008 14:58 - Корпоративните блогове – от компанията към потребителите
Автор: ibg Категория: Технологии   
Прочетен: 2938 Коментари: 5 Гласове:
0



Само 16% от хората вярват на корпоративните блогове, установява проучване на Forrester Research. Това обаче не означава, че компаниите трябва да се откажат от тях, казват от компанията.

Липсата на доверие се корени в това, че корпоративните блогове залагат на себеизтъкване и пропаганда на собствени продукти и услуги, пренебрегвайки двустранната комуникация с клиенти.

За да извлекат ползи от корпоративните блогове, компаниите трябва да обърнат фокуса им обратно към потребителите. Това означава, че блогът трябва да се използва с цел адресиране на проблемите на потребителите, поощряването на онлайн общности, интегрирането на служители, които не отговарят за корпоративните комуникации, разрешаване на обсъждания на вътрешнофирмени клюки и реагиране при критика.

„Всеки си мисли, че неговият блог е изключение“, казва Джон Берноф, вицепрезидент и главен анализатор в компанията. „Блогът, на който хората вярват най-много, е този, в който те могат да заявят: О, не гледам на него като на блог на компания.“

Като пример той дава корпоративния блог на Wal-Mart. След публичния му провал през 2006 г., когато служи за пропаганда на посланието на веригата, Wal-Mart решава да насочи блога си към купувачите на различни продукти.

„Така че не става въпрос за Wal-Mart, а за продуктите,“ казва Берноф. „Wal-Mart се обединява с потребителите срещу доставчиците и печели потребителите на своя страна. Това си струва“. Все пак това не означава, че потребителите не изразяват мнението си. Техните постинги обикновено рекламират продукти от рафтовете на веригата.

Компания, която се натъква на подобен маркетингов проблем наскоро, е Johnson & Johnson. Фармацевтичната компания миналия месец прекрати онлайн кампания за рекламиране на болкоуспокояващото лекарство Motrin след бурна реакция от страна на майките против рекламите, използващи болката при бременност.

Един по-проактивен блог или марка биха помогнали на компанията да откликне по-добре на тази реакция, смята Берноф. „Идеята е не да имаш положителна цел като това да убедиш хората, че продуктът е добър,“ казва той. „Целта е избегнеш създаване на лошо впечатление.“

Тъй като съпротивата срещу рекламата на Motrin се е породила до голяма степен в сайта за микроблогове Twitter, той смята, че компанията трябва да използва този сайт, за да отвърне бързо на задълбочаващите се проблеми от рекламата и за да се насочи вниманието към свързани постигни в основния блог на компанията.

Първото извинение към потребителите, публикувано от компанията в блога й на 17-ти ноември, е било последвано от друго на 20-ти ноември, което информира потребителите, че рекламната кампания на продукта е била прекратена. Това съобщение все още се чете на сайта на лекарството и е последната тема в блога на компанията.

„Съобщението стои там от седмици. Но може би сега е моментът да бъде сменено и да започне да се публикува нещо положително“, казва Берноф.

Други марки обаче успяват да спечелят лоялни клиенти, без дори да използват блог. В тази група се включва технологичната компания Apple, чиито популярни продукти като iPod и iPhone са предизвикали създаването от трети лица на множество блогове за компанията.

Все пак Берноф смята, че тази култура на потайност може в даден момент да се окаже пагубна за Apple. „Единственият начин да оцелееш с такова поведение е да продължаваш да предлагаш продукти, които хората обичат“, казва той.




Гласувай:
0



1. анонимен - YtdGYaklPsdnvbvnkR
03.06.2011 11:29
This has made my day. I wish all ptonsigs were this good.
цитирай
2. анонимен - yogJyjlCXbg
04.06.2011 10:51
u88ufJ <a href="http://fyxtgwvgniqk.com/">fyxtgwvgniqk</a>
цитирай
3. анонимен - XAYtniQucLTPP
04.06.2011 16:05
fvTx20 , [url=http://mfchcjwtkple.com/]mfchcjwtkple[/url], [link=http://nuycdyknesvx.com/]nuycdyknesvx[/link], http://jxlyozrplrlo.com/
цитирай
4. анонимен - FQvdLTedbwT
05.06.2011 17:47
IVwpWM <a href="http://juxxcgrieqmt.com/">juxxcgrieqmt</a>
цитирай
5. анонимен - GrnFenGGDXofbAjW
06.06.2011 15:36
KeVWyS , [url=http://pciptcavwldl.com/]pciptcavwldl[/url], [link=http://qnsdwbakhukl.com/]qnsdwbakhukl[/link], http://gljaqakwnbbs.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ibg
Категория: Бизнес
Прочетен: 1992025
Постинги: 285
Коментари: 380
Гласове: 858
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031