Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11.2008 14:07 - Интернет - златната среда за изказване на потребителското мнение
Автор: ibg Категория: Технологии   
Прочетен: 1600 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 27.03.2009 17:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

„Интернет е златната среда за изказване на потребителското мнение - той не е канализиран, лимитиран или контролиран и всички имат достъп навсякъде и по всяко време“, заяви пред журналисти маркетинг директорът на разработващата софтуер за онлайн резервации TravelStoreMaker.com Петър Панайотов.

Според данни на Панайотов 30% от населението в България има достъп до интернет, докато за страните от ЕС този процент е средно 60%. Над 70 на сто от българите влизат през работно време между 9 и 17 часа, като в събота и неделя трафикът е едва 1/3 от този през работните дни.

Като интернет канали за информация, генерирана от потребителите, Петър Панайотов посочи форумите, социалните мрежи, блоговете, сайтовете за сравнение и ревю (все още у нас не е разпространена тази практика), сайтовете за електронна търговия, продуктовите сайтове и сайтовете на доставчици. Силата на тези мрежи е голяма, особено като се има предвид, че по принцип клиенти на дадена компания, които са останали недоволни от продуктите й, споделят мнението си с още поне десет потенциални клиенти. Има я и обратната тенденция, но изразена в по-малка степен – доволните дават оценката си пред средно още трима души.

Мнението на другите често е водещ мотив при покупка. „На база мнението на останалите потребителят решава дали да добави даден продукт в кошницата“, коментира Панайотов.

Той допълни, че на официалните продуктови сайтове компаниите могат да контролират потребителските мнения за продуктите си, но форумите, социалните мрежи и блоговете (които излизат на челни места при търсене в Google) няма как да бъдат контролирани.

Сред примерите за изразяване на потребителско недоволство в интернет, които Петър Панайотов посочи, беше постинг в Blog.bg, в който блогър изразява недоволството си от предлагания в търговска верига мухлясал хляб.

„Потребителите смятат за по-ефективно и лесно да изразят недоволството си в интернет, отколкото да звънят на потребителски телефони или да пишат жалби“, уточни Панайотов.

Маркетологът очерта като бъдеща тенденция разчупването на традиционния модел на таргетиране.

„Няма универсален продукт за група хора - всеки човек е уникален и има различни усещания. Различните нужди на хората ще стават все по-прозрачни“, заключи Петър Панайотов.

Вчера от GfK България споделиха очакванията си онлайн търговията да нараства.




Гласувай:
0
0



1. rubin2008 - kak da si napravq hubav sait-bezplatno?
24.11.2008 17:15
?????
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ibg
Категория: Бизнес
Прочетен: 1193472
Постинги: 285
Коментари: 380
Гласове: 857
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930