Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2008 14:53 - Интернет рекламата лидер по темп на ръст, пресата - все още най-печеливша
Автор: ibg Категория: Технологии   
Прочетен: 1393 Коментари: 0 Гласове:
0



Печатните издания в близко време ще останат по-печеливши от електроните средства за масова информация, пише руското издание „Наука за рекламата”, цитирайки анализ на PricewaterhouseCoopers (PwC).

Руските експерти очакват обаче по-нататъшно преразпределяне на бюджета между интернет и печатните издания. В същото време те са уверени, че интернет ще остане безплатен за потребителите, а печалбите си компаниите ще получават са сметка на рекламата.

Изследването на PwC се базира на мненията на над 5000 респонденти от Русия, Бразилия, Канада, Китай, Франция, Германия, Индия, САЩ, Великобритания и Холандия.

Потребителите все още предпочитат да четат вестници и списания на хартиени носители, въпреки че 60% от запитаните желаят също да получават информация в електронен вид, показва анкетата. 41% от мъжете и 29% от жените биха станали абонати за информация, достъпна само чрез интернет.

Голяма част от изданията в Северна Америка и Великобритания разчитат към 2012 г. да получават не по-малко от 20% от приходите си от цифрови проекти. Европейските издатели са по-малко оптимистични, като прогнозират 10% приходи от използване на цифрови платформи.

От AdWatch обясняват разликата с това, че САЩ са повече ориентирани към новите медии, там има повече потребители, предпочитащи електронните издания и се дават повече средства за такава реклама, като съотношението на обема на европейския и американския пазар на цифровата реклама е приблизително 1:2.

Нарастването на обема на пазара на списания за масовия потребител до 2012 г. ще продължи и ще достигне 95 млрд. долара, като основен стимул за този ръст си остава рекламата, смятат от PwC.

Очакванията са, че пазарът на цифровата реклама ще расте с по-високи темпове, отколкото приходите от традиционната печатна реклама, и ще се задържи на равнище от около 19,5%, което три пъти превишава очаквания темп на растеж на разходите за каквито и да било други видове реклама, с изключение на видеоигрите.

Тенденцията от последните две години е изданията, при които част от информацията е с платен достъп, да преминават към рекламния модел, при който достъпът е безплатен, а средствата идват от рекламата.

„От гледна точка на динамиката на развитие, интернет сегментът е лидер на пазара и се очаква по-нататъшно преразпределение на бюджетите между интернет и печатните издания”, смятат от Aegis Media/OKS. Според експертите „може да се предполага, че ежедневниците постепенно ще губят интереса на аудиторията и рекламодателите, тъй като новините ще могат да се проследяват online на различни информационни сайтове”.

„Проблемът за пресата е в това, че аудиторията предпочита цифровите издания, а рекламата в Интернет засега струва значително по-евтино”, обясняват от PwC, затова според тях „за издателствата преливането на аудиторията им към цифровите издания е негативна”. От друга страна, посочват анализаторите, „това е голям плюс за рекламодателите, които могат по-евтино да купуват контакти именно с тази аудитория, която представляват читателите на печатни издания”





Тагове:   още,   най,   ръст,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ibg
Категория: Бизнес
Прочетен: 1998558
Постинги: 285
Коментари: 380
Гласове: 858
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930