Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2008 14:43 - Еволюцията на интернет рекламата носи нови предложения за рекламодателите
Автор: ibg Категория: Технологии   
Прочетен: 998 Коментари: 0 Гласове:
0



Интернет рекламата, която от години е най-бързо развиващата се част от традиционните медийни дейности, е достигнала доста напреднал етап от своето развитие, предлагайки различни иновативни предложения в използването на уебпространстовото като рекламна среда.

Таргетирането на чуждестранни читатели е един от примерите, пише Financial Times. Международните посетители представляват голяма чат от трафика в авторитетните сайтове във Великобритания, но тяхното значение за британските рекламодатели е малко. В тази връзка компании като The Independent, The Telegraph, Johnston Press и Bauer UK – собственик на списанията FHM и Empire, колективно се обръщат към компанията Adgent 007, която има екипи, специализирани в рекламата и продажбите в САЩ, Европа и Азия. Тези екипи обясняват на рекламодателите там предимствата на британската марка или сайт.

Друга алтернатива е продажбата чрез автоматизирани рекламни борси. Все повече собственици на медийни компании се обръщат към рекламни мрежи, които събират рекламно пространство от няколко сайта и го продават „на едро“ на рекламодателите.

Тези мрежи обаче може да имат дефлационен ефект, защото значително увеличават предлагането на рекламно пространство.

Според медийните компании други форми на таргетиране в тези мрежи – например според интерес, възраст или социална група, може да предотвратят дефлационния ефект. Технология, която да проследява навиците на потребителите при интернет търсенето може да бъде използвана за създаване на по-подходящи за дадена аудитория реклами.

Phorm, една от компаниите, които предлагат този вид „поведенческо таргетиране“, наскоро е започнала да събира информация за навиците на някои потребители при търсенето в интернет. Опасения от нарушаване на правата на личността обаче карат The Guardian да отложи плановете си за продажба на реклама чрез Phorm. „Всяко нещо, което предизвиква гнева на потребителите, е контрапродуктивно за нас и нашите рекламодатели“, казва Саймън Уолдман от The Guardian.

От Phorm обаче твърдят, че успяват да гарантират неприкосновеността на личността чрез отделяне на личните данни от информацията за навиците при търсене и потребителите могат да поискат да бъдат изключени от подобни схеми.

Независимо проучване на компанията за пазарни изследвания Taylor Nelson Sofres дава „утеха“ за Phorm и нейните медийни партньори, сред които е и Financial Times.

Изследването установява, че две трети от хора, които са наясно със съществуването на технологии за таргетиране, не вярват, че това е нарушение на правата на личността, а 60% от анкетираните ще бъдат доволни от това, че са обект на таргетирана реклама, ако преди това са дали съгласието си. Само 10% едновременно разбират технологията и никога няма да дадат съгласието си да бъдат включени в такова отсяване.




Тагове:   нови,   носи,


Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ibg
Категория: Бизнес
Прочетен: 1191636
Постинги: 285
Коментари: 380
Гласове: 857
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930