Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2008 22:17 - Източна Европа все по-интересна за рисковите инвеститори в интернет сектора
Автор: ibg Категория: Технологии   
Прочетен: 1201 Коментари: 0 Гласове:
0



Все по-голям брой рискови инвеститори в областта на технологиите и интернет насочват поглед към новосъздадени компании в Източна Европа, коментираха участниците в „Инвеститорския панел“ на конференцията Plugg, посветена на развитието на Web 2.0, която се провежда днес в Брюксел с участието на представители на Investor.bg.
По думите на Джули Майер от Ariadne Capital на пазарите в Източна Европа има все повече местни продукти, насочени към различни сегменти и удовлетворяващи различни нужди на потребителите.
Тя поясни, че усилията на предприемачите и инвеститорите са насочени към разработката на локални версии на продукти, известни в световното интернет пространство, защото тези пазари са прекалено малки, за да бъдат локализирани от големите марки.
"Потребителите се чудят: Кога ще имаме нашия Skype?“, казва тя.
По думите на Пол Фишър от Advent Venture Partners динамиката на развитието на интернет и на онлайн пазара в региона прилича на това отреди пет години в Лондон. „Въодушевен съм от интернет сектора в Източна Европа“.
„Подобно на Лондон, и там в момента има много млади предприемачи, които разработват проекти за първи път. Секторът расте и получава признание“, коментира той.
За Investor.bg Фишър поясни, че компанията му има интерес за инвестиции и в България.
Запитан какъв е моделът, който рисковите инвеститори обикновено прилагат в региона, той каза, че има два варианта. Единият е инвестиционната стратегия да се фокусира върху проучване и установяване главно върху един пазар.
„Ако отидете в Полша можете да изградите бизнес за 15 или 20 млн. евро, от което обаче ние не се интересуваме. Другият вариант е да гледате по-глобално върху целия пазар, в който влизат и пазари като Румъния и други. Тогава можете да изградите бизнес за 100 млн. евро, което изглежда по-атрактивно за нас“, каза той.
Запитани какви са главните характеристики на проекта, на които рисковите инвеститори обръщат внимание главно преди финансиране, участниците споменаха като един от главните фактори хората, които стоят зад него. Наред с това обаче те посочиха като предпочитани проекти, които добавят стойност и да генерират приходи.
„Предприемачът трябва да има яснота относно това как и кога продуктът ще може да генерира приходи“, коментира Алексис Богаерт от Dexia Private Equity, като добави, че това не означава, че проектът трябва задължително да има приходи в момента на финансиране.
Според Майер предприемачът трябва да има „хипотеза за това как пазарът ще се промени“ в краткосрочен план, да се опита да стартира с нисък бюджет в началото и да участва за част от финансирането със собствени средства или да цени парите на другите инвеститори.
„Все още съществува култура на отношение като към чужди пари, които не се дооценяват“, поясни тя.
Фишър коментира, че лично той има предпочитания към сайтове от типа „онлайн пазари“. Също така той каза, че много интернет бизнеси използват рекламен модел за приходи, но рекламата се променя и младите предприемачи трябва да демонстрират, че взимат предвид тези промени. За пример той посочи сайтове, които използват финансиране на своите потребители и други видове спонсорства като алтернативен модел на приходите от реклама.

Фишър добави, че пазарът на образователни услуги също представлява огромна и незаета ниша в начален етап на развитие.



Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ibg
Категория: Бизнес
Прочетен: 1275142
Постинги: 285
Коментари: 380
Гласове: 857
Календар
«  Септември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930