Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2008 11:51 - Потребителите на Facebook ще печелят с нова програма за продажби
Автор: ibg Категория: Технологии   
Прочетен: 1428 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Социалната мрежа Facebook досега се доказва като по-добро място за промотирането на игри и забавления отколкото за продажба на продукти, пише Associated Press. Новото приложение Market Lodge обаче има за цел да добави търговска стойност в социалната мрежа, като плаща на потребителите, които помагат на търговците в продажбата на техните продукти.

Новата програма е базирана на идеята, че потребителите са по-склонни да купуват продукти или услуги, препоръчани от някого, на когото имат доверие.

Market Lodge е разработена от новосъздадената компанията bSocial Networks Inc и според правилата й потребителите на Facebook ще получават комисиона от 10% от всяка продажба, направена по тяхна препоръка.

Facebook вече има опит в използването на приятелските групи в мрежата. Миналата година бе въведена маркетингова система, която предвижда разпространяването на маркетингови съобщения между приятели. Въпреки това стратегията все още не е довела до очакваните резултати, главно защото много от потребителите на Facebook надигнаха глас срещу функция, наречена Beacon, която проследява и споделя информация за техните покупки и други действия на други сайтове. По тази причина Facebook сега позволява на потребителите да дезактивират тази функция.

Според bSocial потребителите на сайта, чийто брой вече е близо 67 милиона, ще са по-отворени към подход, който им предлага финансов стимул за участието.

Тези от тях, които решат да използват Market Lodge, могат да си създадат собствен магазин, избирайки от над 1 200 продукта на 50 различни търговци. След създаването на магазина потребителите могат да канят други в него, за да разгледат предложения асортимент. Потребителите дори могат да пазаруват от собствения си магазин и пак да ползват комисионата от 10%.

Всички процедури по обработка на поръчката и доставка се извършват от търговците както при всяка друга продажба.

„Смятаме, че това може да се окаже много изгодно за клиентите на Facebook”, коментира един от създателите на bSocial Сю Спилман.

Засега Facebook няма да получава дял от продажбите, направени през Market Lodge, но за в бъдеще от bSocial може да обмислят вариант за споделяне на приходите с мрежата или с други сайтове, които решат да използват приложението.

Market Lodge е едно от над 16 хил. приложения, създадени за Facebook ,откакто сайтът бе отворен за външни програми. Повечето от тях предоставят на потребителите нови игри и забавления, възможности за споделяне на снимки и др.

Въпреки че те се радват на голям интерес, сайтовете за социални мрежи досега не са успели да генерират значителни приходи от реклама.

Дори Google, която управлява най-печелившата рекламна мрежа в интернет, признава, че не е успяла да намери правилния маркетингов микс в бизнес партньорството си с MySpace.com, която е единствената социална мрежа, по-голяма от Facebook.

Според някои да се плаща на потребителите комисиона за помощта им в продажбите може да се окаже по-ефективно в сравнение с разходите за реклама, които може да стигнат до 15 долара за всеки 100 долара продажба.

Ако новото приложение се окаже успешно обаче, търговците ще се сблъскат с нов проблем – да разберат как да убедят потребителите на Facebook да добавят именно техните продукти в магазините си.



Тагове:   нова,


Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ibg
Категория: Бизнес
Прочетен: 1197883
Постинги: 285
Коментари: 380
Гласове: 857
Календар
«  Декември, 2017  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031