Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2008 18:04 - Коя е най-ефективната интернет реклама?
Автор: ibg Категория: Технологии   
Прочетен: 1291 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 27.02.2008 12:29


Най-ефективните реклами в интернет са тези, които не могат да бъдат различени от съдържанието, каза по време на презентация в рамките на 12-ия рекламен форум Иво Георгиев, директор Бизнес развитие в Инвестор.БГ АД.

Специфичността на контекста е едно от ограниченията в интернет средата, затова рекламата трябва да бъде максимално таргетирана и релевантна, поясни той.

Друго ограничение в интернет е фактът, че времето и вниманието на потребителите е малко и постепенно намалява заради сблъсъка с все по-многобройни реклами. Решението в този случай е бързината, като първите няколко секунди са от изключителна важност.

Т. нар. „рекламна слепота“ е друго ограничение, което се заражда заради бързата способност на човешкия мозък да разграничи това, което му трябва, от ненужното, поясни Георгиев. Така с времето потребителят започва да пренебрегва това, което разпознава като реклама.

Решението е разнообразие и нестандартност на рекламата. Пример за нестандартно интегриране в дизайна е реклама на Загорка, зададена като фон на спортния сайт от портфолиото на Инвестор. БГ Gol.bg, както и кампания на риалити шоуто „Островът на изкушението“ в сайта за запознанства Aha.bg, оформена като профили на потребители на сайта. Други нестандартни решения са т. нар. „плаващ банер“ и банер тип „отлепваща се страница“.

Не на последно място, ограничение при интернет рекламата е и естетиката, затова е важно качеството на изработка.

Предимството на интернет рекламата пред останалите видове е обратната връзка, защото при нея може да се изчисли ефективността, подчерта Георгиев.

Ефективността може да се проследи чрез мерната единица CTR (Click-through rate), която дава информация за съотношението кликове/импресии. Освен това може да се измери престоят на всяка страница, както и да бъде проследен пътят (последователността от посетени страници). В крайна сметка може да бъде възстановено поведението на потребителя, което е ключова информация за рекламодателите, коментира Георгиев.

Една от безплатните услуги за измерване и анализ на трафика на сайтове е Google Analytics, посочи той. Измерване на интернет аудиторията предлагат и компании като Gemius и Nielsen Online. Миналата седмица Nielsen Online сключи договор с водещи сайтове в българския интернет, припомни Георгиев.



Тагове:   най,


Гласувай:
0
0



1. pongo - "Затова
27.02.2008 17:37
рекламата трябва да бъде максимално таргетирана и релевантна, поясни той..." Много добре го е пояснил. Това в литературата му викат Ботев оксиморон.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ibg
Категория: Бизнес
Прочетен: 1191700
Постинги: 285
Коментари: 380
Гласове: 857
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930