Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.01.2008 17:11 - Ползваме все повече интернет, изоставяме кабелната ТВ и фиксирания телефон
Автор: ibg Категория: Технологии   
Прочетен: 1417 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

„Интернет е най-перспективната медия и през следващите години тя постепенно ще измести останалите, както се случва в западния свят“, каза по време на презентация за профила и развитието на българските потребители през 2007 г. Стоян Михайлов от агенцията за социологически и пазарни проучвания Синовейт България.

По думите му българите ползват интернет предимно с цел търсене на информация, включително четене на новини, след това за ползване на e-mail и комуникации и за чат, а ползването на интернет с цел сваляне на музика и филми намалява.

Проникването на интернет в домакинствата нараства изключително бързо, като за втората половина на 2007 г. 36% от домакинствата имат интернет спрямо 31% за първата, сочат данните на агенцията.

Прави впечатление, че от агенцията отчитат известно намаление на проникването на кабелна телевизия сред населението през втората половина на годината – 72 на сто спрямо 75 на сто през първата. „Отдаваме го отчасти на разширяване на влиянието на интернет телевизията“, коментира Михайлов.

„Почти сме достигнали точката на насищане при потреблението на мобилните телефони, като през второто полугодие на 2007 г. няма ръст спрямо първото. Фиксираният телефон губи позиции, като това е тенденция в цяла Европа, но при нас процесът е по-бърз“, каза Михайлов. За периода януари – юни 2007 г. проникването на фиксираната телефония е било 62%, а през второто полугодие този дял е намалял до 56,8%, сочат данните на Синовейт.

При разпределението на разходите на българите водещи остават тези за храни и напитки, макар и делът им да е намалял значително за последните 10 години. Към момента той формира между 35 и 36% от общите, докато в Западна Европа е под 20 на сто.

Същевременно расте значението на неща, които преди години изобщо отсъстваха от портфейла на българина, каквито са пътуванията, по-големи разходи за образование, за застраховки, посочи Михайлов.

Разходите за мобилен телефон се оказват немалка част от общите – 4,8%.

Що се отнася до притежанията на българите, прави впечатление, че слабо намалява делът на домакинствата, които притежават жилище (от 89,7% за първото полугодие до 88,4% за второто). Понижава се и делът на тези с втори дом – от 10,9% на 8,9%. „Подозирам, че заради поскъпването на имотите у нас част от хората са започнали да продават имотите си“, коментира тези данни Михайлов.

„В страната приключи или е близо до своя край процесът на подмяна на най-старите автомобили“, добави той. За 2007 г. 55% от домакинствата притежават автомобил.

Увеличава се делът на тези, които притежават дебитни карти (41,1% за второто полугодие) и кредитни карти (15%), сочат данните.

Бързо нараства присъствието на домашния компютър – 39% от домакинствата разполагат с компютър през второто шестмесечие спрямо 36,5% през първото, което кореспондира на бързото навлизане на интернет. Преносим компютър имат 3,9 на сто домакинствата спрямо 2,8% през първото шестмесечие на 2007 г.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ibg
Категория: Бизнес
Прочетен: 1998632
Постинги: 285
Коментари: 380
Гласове: 858
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930