Постинг
12.07.2007 12:01 -
Очакват двоен ръст на интернет рекламата в Европа до 2012 г.
Годишният обем на паневропейската онлайн реклама ще достигне 16 млрд. евро до 2012 г., което е два пъти* повече спрямо 2006 г., сочи проучване на Forrester, цитирано от BBC.
За същия период делът на интернет рекламата ще скочи до 18% от общия рекламен пазар спрямо 9% към момента.
Според проучването 53% от хората вече редовно са онлайн, като прекарват повече време в интернет, отколкото в гледане на телевизия.
Европейските потребители вече прекарват по 14,3 часа седмично онлайн. За сравнение, те отделят 11,3 часа за гледане на телевизия и 4,4 за четене на вестници и списания, твърдят от Forrester.
В резултат на нарастването на ползването на интернет 36% от потребителите твърдят, че прекарват по-малко време в гледане на телевизия.
През следващите четири години най-големият обем онлайн реклама ще се задържи във Великобритания, следвана от Германия и Франция, предвижда докладът.
Според него търсачките ще продължат да привличат най-голяма част от разходите за онлайн реклама, следвани от стандартната реклама (банери, popups) и реклами чрез електронната поща.
"Пет години след като навлязоха в сферата на онлайн маркенинга, компаниите започнаха да осъзнават, че мрежата е важно средство за привличане и задържане на клиенти и за разширяване на пазара", се казва в проучването.
*По данни на Internet Advertising Bureau Europe (IAB Europe), покриващи 13 големи европейски страни, разходите за онлайн реклама през 2006 г. са достигнали 8,003 млрд. евро. От тях най-голям дял формира Великобритания (39% - 3,101 млрд. евро), на второ място е Германия с 22 на сто (1,752 млрд. евро), а на трето – Франция с 15% (1,179 млрд. евро).
Холандия е четвъртият по големина пазар на онлайн реклама със 7% (564,3 млн. евро), следвана близо от Италия с 6% (480,2 млн. евро). Испания, Дания, Белгия, Австрия, Финландия, Гърция, Словения и хърватска формират останалите 12% (927 млн. евро).
За същия период делът на интернет рекламата ще скочи до 18% от общия рекламен пазар спрямо 9% към момента.
Според проучването 53% от хората вече редовно са онлайн, като прекарват повече време в интернет, отколкото в гледане на телевизия.
Европейските потребители вече прекарват по 14,3 часа седмично онлайн. За сравнение, те отделят 11,3 часа за гледане на телевизия и 4,4 за четене на вестници и списания, твърдят от Forrester.
В резултат на нарастването на ползването на интернет 36% от потребителите твърдят, че прекарват по-малко време в гледане на телевизия.
През следващите четири години най-големият обем онлайн реклама ще се задържи във Великобритания, следвана от Германия и Франция, предвижда докладът.
Според него търсачките ще продължат да привличат най-голяма част от разходите за онлайн реклама, следвани от стандартната реклама (банери, popups) и реклами чрез електронната поща.
"Пет години след като навлязоха в сферата на онлайн маркенинга, компаниите започнаха да осъзнават, че мрежата е важно средство за привличане и задържане на клиенти и за разширяване на пазара", се казва в проучването.
*По данни на Internet Advertising Bureau Europe (IAB Europe), покриващи 13 големи европейски страни, разходите за онлайн реклама през 2006 г. са достигнали 8,003 млрд. евро. От тях най-голям дял формира Великобритания (39% - 3,101 млрд. евро), на второ място е Германия с 22 на сто (1,752 млрд. евро), а на трето – Франция с 15% (1,179 млрд. евро).
Холандия е четвъртият по големина пазар на онлайн реклама със 7% (564,3 млн. евро), следвана близо от Италия с 6% (480,2 млн. евро). Испания, Дания, Белгия, Австрия, Финландия, Гърция, Словения и хърватска формират останалите 12% (927 млн. евро).
Очакват между 40 и 60 на сто ръст на онл...
Златото прехвърли 1400 долара за унция
Германската икономика бележи нов ръст от...
Златото прехвърли 1400 долара за унция
Германската икономика бележи нов ръст от...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене