Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2007 17:26 - Революция в онлайн рекламата – минути вместо кликове
Автор: ibg Категория: Технологии   
Прочетен: 1455 Коментари: 0 Гласове:
0



Може да се стигне до сериозни промени в интернет пазара на реклама след това, което маркетинг специалистите на Nielsen обявиха. За в бъдеще те вече не искат да броят влизанията в даден сайт, а времето, което потребителят прекарва в него.

Google например посреща промяната с твърдо нежелание. По брой влизания в сайтовете търсачките са третата най-голяма сила в американския интернет. Според новата техника на Nielsen Google отива чак на пето място – потребителят влиза търси, намира и излиза.


За сметка на това AOL ще печели значително от новия начин на плащане – минути, вместо кликове, коментира Spiegel Online. Тъй като месинджърът на AOL (AOL Instant Messenger) присъства на много машини, а времето, в което стои включен се изчислява в общата сметка, AOL е събрал през май само в САЩ 25 милиарда минути, попадайки по този начин под номер 1 в ранглистата. Ако се изчисляваше броят на влизанията, AOL щеше да е номер 6 в класацията.

Причината за промяната от кликове към време за сърфиране при Nielsen са новите интернет технологии. Сайтове като YouTube например задържат юзърите дълго време, но тъй като едно видео е с продължителност няколко минути, това не означава непременно много кликове (които до сега се взимаха под внимание при рекламиране в даден сайт).


Друга важна новост, която променя мрежата от известно време, е Ajax (Asynchronous JavaScript и XML). Тя дава възможност съдържанието на текущата страница да се обновява динамично, без необходимост да се презарежда и да се генерират допълнителни импресии. В зависимост от технологията, с която работят например сайтовете за общности, се влияят и числата като брой кликове. В MySpace например всяко ново действие води до отчитането на нов клик, независимо дали става дума за промени в собствения профил, или за "извикването" на профила на някой друг в сайта. Yahoo, от своя страна, използва в своите сайтове Ajax, което позволява на потребителя да престои дълго време на една-единствена страница, защото промените са възможни в един непроменлив прозорец на браузъра.


В Web 2.0 преходите са "без шев"


Yahoo събира двойно повече минути от сайтовете на Fox Interactive (част от които е MySpace), въпреки че Yahoo може да докаже само 10% повече „повиквания“ на сайта.


Скот Рос от Nielsen Netratings заявява пред Associated Press: „Заради всичко, което се осъществява чрез Ajax и Streaming-съдържание, смятаме, че общите минути, прекарани на сайта, са най-добрата мерна единица за трафика на даден сайт“. Затова се променяла и базата за събиране на данни.


Конкурентът на Nielsens, Comscore Media Metrix, подхожда към проблема Ajax по различен начин. Там се плаща за "Visits", дефинирано като брой посещения на определен човек на даден сайт. Нов "Visit" се отчита, когато потребителят е прекарал поне половин час на друго място в интернет и след това се е върнал на дадения сайт.


Nielsen все пак не възнамерява да елиминира напълно импресиите като мерна единица. Те не били "ирелевантни", а малко по-неточни като мерна единица. Пред "Computerworld" Рос заявява: "Ако при Web 1.0 ставаше дума за общия брой влизания в даден сайт, то при Web 2.0 трябва да отговаряме на въпроса „Как да минимизирам влизанията и същевременно да успея да "свържа съдържанието без шев?"


Тагове:   революция,   минути,   онлайн,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ibg
Категория: Бизнес
Прочетен: 1998916
Постинги: 285
Коментари: 380
Гласове: 858
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930