Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.06.2007 11:52 - Официално становище на Мариян Йорданов по случая с наложената му спорна глоба от КФН
Автор: ibg Категория: Технологии   
Прочетен: 1926 Коментари: 0 Гласове:
0



Здравейте,

Като журналист със 7-годишен опит, винаги съм уважавал институцията Комисия за финансов надзор, подкрепял съм и ще продължавам да подкрепям нейните усилия за налагане на ясни правила на пазара.

Естествено, и сега отразявам дейността й максимално точно и й пожелавам все така да изпълнява буквата и смисъла на законите. В момента например очаквам отговорите за едно интервю с представител на институцията.

По отношение на конкретния случай, за който става дума, с наказателното постановление срещу мен съм принуден да потърся авторитета на Софийски градски съд.

Надявам се моят случай да помогне на други инвеститори, като за първи път хвърли яснота дали съпрузи, свързани лица и заинтересовани лица могат да сключват сделки помежду си, особено пък когато има икономически ефект от тези сделки.

Наказателното постановление е съставено за сделки между Мариян Йорданов и Мариян ТР ЕООД. Сделките са с икономически ефект, а именно данъчно оптимизиране на разходите поради преференциите за юридическите лица, а при сделки с икономически ефект, още повече без описаното в закона "значително" изменение на цените не може да има манипулация, заявиха адвокатите ми.

За 2006 г. Мариян ТР е платил данъци за над 5 хил. лв., а Мариян Йорданов е платил значителни лихви.

С развитието на репо-пазара от края на 2006 г., за който Мариян Йорданов като журналист е написал 95% от материалите в България, самият Мариян Йорданов изгради концепция да използва възможностите на този пазар.

Сделките не са правени през COBOS, а от брокера ми, който ги е сключил така, че да не изменят средната цена, сключвал ги е между бид и аск и освен това при силни изменения в цената на акцията е оставял кросовата сделка за следващия ден.

Защо сделките са няколко? Става дума за прехвърляне на акции на стойност 100 000 лв., сума, която не мога да осигуря в един момент, за да стане всичко в една сделка, затова сделките са няколко.

Знаел съм, че сделки между едно и също лице са незаконни, но не и за сделки между две лица, при които се спестяват разходи за данъци поради данъчното третиране на лихвите и комисионите като разход. Това бе изненада и за брокера ми и инвестиционните консултанти, с които работя.

Решението ме заварва в отпуск и няма да мога да участвам активно в дискусията.

С уважение,
Мариян Йорданов



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ibg
Категория: Бизнес
Прочетен: 1999010
Постинги: 285
Коментари: 380
Гласове: 858
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930